Unlimited Web HostingFree Drupal ThemesDeposit PokerFree Drupal Themes

Публічно-шкільна бібліотека: погляд вчителя

Завершуються на Рівненщині громадські обговорення за темою «Якою має бути бібліотека нашої громади?». На початку літа працівниками Рівненської державної обласної бібліотеки було опитано 76 педагогів Рівненської області (Березнівського, Володимирецького, Дубенського, Дубровицького, Зарічненського, Здолбунівського, Корецького, Костопільського, Млинівського, Острозького, Радивилівського, Рівненського, Рокитнівського районів, міст Рівне, Дубно, Кузнецовськ), які проходили підвищення кваліфікації у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Це люди з вищою освітою; віком від 30 до 40 років (37,5% від загальної кількості опитаних), від 20 до 30 (29%), від 40 до 50 (21%), від 50 до 60 років (12,5%); 88,1% — жінок і 5,2% — чоловіки (у 4-х анкетах необхідних даних не вказано).
Результати опитування були такими.
96% респондентів відповіли стверджувально, що бібліотеки необхідні за місцем їхнього проживання, 4% відповіли, що бібліотеки не потрібні. 59,2% опитаних вважають, що необхідно відновити роботу бібліотеки, якщо вона відсутня і тільки 2,6% це заперечують. Щодо місця знаходження закладу у населеному пункті, то 94,7% вважають, що бібліотека розташована зручно і лише 1 людина, що не зручно. Серед опитаних встановлено, що бібліотеки за місцем їхнього проживання у 58% користувачів розміщені в одному приміщенні, а у 42% у двох приміщеннях. Серед тих опитаних, які мають бібліотеки у двох приміщення (школі і сільській раді або клубі), 52% вважають, що доцільно їх об’єднати в одне, а 68% — що не доцільно.
Розмірковували опитані вчителі про те, чи варто надати доступ мешканцям села у шкільну бібліотеку, якщо бібліотеки об’єднаються. Позитивно відповіли 77% респондентів. 23% не вважають це доцільним за причин: сторонні люди в школі — це не доречно; незручності дітям; недостатня увага від одного бібліотекаря для однієї чи другої категорії відвідувачів.
Вчителям сільських шкіл пропонувалося поміркувати чого не вистачає їхнім публічним бібліотекам. Вони звернули увагу на таке: 52,6% опитаних вказали на застарілі інтер’єри і потребу в їхньому осучасненні; 42,1% — на обмежену площу приміщень; 48,6% — на створення можливості скористатися Інтернетом; 39,4% — скористатися комп’ютером; 36,8% — скористатися мультимедійниим обладнанням; 32,8% опитаних вважають, що у бібліотеках недопустимо холодно, а 29,6% висловили потребу в належно упорядкованому туалеті.
Вчителі вважають, що у селі має бути громадсько-доступне місце для дозвілля дітей. Про це повідомили 20% опитаних. 55% вважають, що у бібліотеці повинні бути ігри, в т.ч. й розвиваючі, 25% — іграшки, ляльки, м’які іграшки.
Майже всі опитані вважають, що бібліотека — це місце проведення вільного часу для підлітків. Для них у бібліотеці має бути доступ до інтернету (про це висловилися 36,8%), сучасна періодика, література (39,4%), медіатека, відеотека, ігротека (28,9%).
Розмірковуючи про книжкові колекції сільських бібліотек, 46% з опитаних вчителів вважають, що бібліотекам бракує сучасних енциклопедій, 38,1% — сучасної художньої літератури і 21% — дозвіллєвих журналів.
Майже 30% опитаних висловили потребу одержувати інформацію про нові законодавці акти. Схвально опитані вчителі ставляться до нової послуги бібліотеки — можливості навчитися працювати за комп’ютером і шукати інформацію в Мережі. Про це повідомили 50% опитаних. Переглядати відеофільми у бібліотеці виявили бажання 15,7% вчителів сільських шкіл. А 31,5% хочуть бути учасниками масових заходів для різних вікових категорій.
Щодо участі бібліотеки у навчально-виховному процесі, то 15,7% готові співпрацювати з бібліотекарем для підготовки свят, уроків позакласного читання, виховних годин.
В цілому 65,7% опитаних оцінили сільську бібліотеку свого населеного пункту на «добре». 19,7% — на «задовільно». Незадовільної оцінки не отримала жодна з бібліотек.

Узагальнення статистичного матеріалу здійснила Алла Литвинюк, член РОВ УБА,
провідний методист Рівненської державної обласної бібліотеки,
яка щиро вдячна сільських вчителям за розуміння і підтримку.
 

спасибо за пост


спасибо за пост